Uczniowie samodzielnie zapoznali się z jej legendą, po czym wyruszyli w poszukiwanie ukrytych zadań. Szukający uważnie obserwowali otoczenie, by nie przegapić żadnych znaków wskazujących drogę i pozostawionych listów. Z ciekawością odczytywali i sprawnie wykonywali przygotowane dla nich zadania. Podchody były świetną okazją do poznania nowych pojęć, nauki pracy w zespole, rozwoju orientacji w terenie i pracy z mapą. Poza tym dzieci rozwijały umiejętności związane z kodowaniem i odczytywaniem zakodowanych informacji, rozwiązywały zagadki i rebusy.Po zakończeniu podchodów samodzielnie przygotowały wspólną kolację, a na dobranoc obejrzały bajkę. Ranek nadszedł zdecydowanie za szybko…Wszyscy wspaniale się bawili, wspólnie spędzony czas sprawił dzieciom wielką radość. Uczniowie już planują kolejną nockę w szkole.
W piątek 13 kwietnia uczniowie najmłodszych klas pod opieką wychowawców spędzili drugą noc w szkole w ramach realizacji Ogólnopolskiego Projektu eTwinning „Nocni Tropiciele”. Noc ta przebiegła pod hasłem „Salon nocnych zagadek – detektywi na tropie zakodowanych informacji”. Po przyjściu do szkoły dzieci przypomniały sobie regulamin nocek i przygotowały miejsca do spania. Następnie wszyscy spotkali się na sali gimnastycznej, gdzie zostali podzieleni na grupy. Każda drużyna otrzymała tajemniczą mapę z wyznaczoną trasą wokół szkoły.