Takie niecodzienne lekcje już kolejny rok z rzędu są organizowane z okazji Europejskiego Dnia Języków przez Instytuty Kultury oraz Ambasady działające w ramach Stowarzyszenia Narodowych Instytucji Kultury Unii Europejskiej (EUNIC) w Warszawie i Krakowie we współpracy z Komisją Europejską. Język rumuński okazał się nie tak trudny – udało się nauczyć całkiem sporo wyrażeń. A przy okazji mogliśmy poznać język z innej grupy językowej niż te, które znamy (lub poznajemy, ucząc się ich). 3. W samym Dniu Języków zorganizowany był konkurs wiedzy o Europie w dwóch edycjach: dla klas IV – VI oraz dla klasy VII i Gimnazjum. Zmagania zawodników poprzedzone zostały informacją o celach Dnia Języków oraz potrzebie ich poznawania. Każda klasę reprezentował zespół złożony z trzech przedstawicieli. Drużyny reprezentujące klasy mogły wybierać pytania z pięciu kategorii. W każdej kategorii pytania były zróżnicowane pod względem trudności i ilości punktów. 4. Uczniowie klas I-III szkoły podstawowej uczestniczyli w specjalnej lekcji, w trakcie której poznali odgłosy zwierząt w różnych krajach świata, a także pracowali w grupach międzyklasowych. Efektem ich pracy są mapy Europy ze słowami i wyrażeniami w różnych językach.
Wyniki konkursu: Klasy młodsze:
1. Kl. VI : Aleksandra Janikowska, Maria Smaga, Grzegorz Kraczka 2. Kl. V: Kamila Kielman, Nikola Kuglin, Filip Szostak 3. Kl. IVa: Jan Bylica, Karol Górecki, Mikołaj Sroka 4. Kl. IVb: Zuzanna Grzywa, Bartosz Goldman, Kacper Symula Klasy starsze:
Ponadto każdy uczeń mógł w tym dniu przyjść do szkoły bez mundurka, jeśli przebrał się w strój charakteryzujący europejski kraj. Ta forma świętowania szczególnie podobała się młodszym uczniom.
Tegoroczny Europejski Dzień Języków miał w naszej szkole różne formy.
W ramach programu eTwinning realizowany był projekt „Europe… 12 points”, w którym uczniowie wybierali hit Europejskiego Dnia Języków 2017.
W przeddzień Dnia Języków odbyła się lekcja języka rumuńskiego przeprowadzona za pośrednictwem komunikatora skype przez p. Józefa Palankiewicza z Rumuńskiego Instytutu Kultury. Wzięło w niej udział kilkunastu uczniów z klas gimnazjalnych.